trarzh-TWenfrdejarues

Çevresel Kazanımlar

Yapılan bazı araştırmalar, ekolojik ürünlere olan ilginin artmasına bağlı olarak bu duyarlılığın bugün bir pazarlama aracı olarak kullanıldığını göstermektedir. Bu da ister istemez bu ürün ve hizmetler için ciddi bir güvenilirlik sorunu olduğunu yaratmaktadır. Yabancılar bu yaklaşıma greenwash demektedir, yani yeşil gösterme. Bu tür faaliyetler, bir firmanın ürün veya hizmetleri hakkında ya da çevresel eylemleri konusunda tüketicileri yanıltma faaliyetidir. Bu durumda bir ürünün ekolojik bir ürün mü olduğu veya ekolojik gösterilmeye mi çalışıldığı anlaşılmamaktadır. Ancak tüketiciler yine de bir takım sinyaller alabilir. Örneğin geneli kapsayan bir çevre analizi yerine ürün veya hizmetlerin tek bir özelliğine vurgu yapılıyorsa ya da firma eğer net kanıtlar ortaya koyamıyorsa bu durumlar şüphe uyandırmalıdır. Firmanın açıklamalarında yanlış anlamalara yol açabilecek belirsizlikler varsa veya farklı konularda yersiz iddialarda bulunuluyorsa yine bu davranışlar şüphe uyandırmalıdır. Bazı firmalar da iki farklı etkiden daha az önemli olanına vurgu yaparak tüketicinin dikkatini başka bir noktaya çekmeye çalışmaktadır.

Bu yüzden insan sağlığı ve çevrenin korunması açısından tercih edilebilir ürünler seçilirken, sadece tek bir çevresel faktör değil, bütünü kaçırmayacak şekilde birden çok çevresel faktör göz önüne alınmalıdır. Tüketiciler ürünlerin çevresel kazanım değerlerine göre seçim yapmak zorundadır. Bunun için de ürün veya hizmet üzerinde bir ekolojik etiketinin bulunması önemlidir.

Kuruluşumuz bu düşünceyi esas alarak Ekomark© Standardı’nı geliştirmiştir. Ürün ve hizmetlerinin insan sağlığı ve çevrenin korunması bakımından Ekomark© Standardı kriterlerine uygun olduğunu kanıtlayan firmalara, bu ürün ve hizmetlerinde Ekomark© Etiketi kullanmalarına izin verilmektedir. Ekomark© Etiketi taşıyan ürünlerin, sadece üretim aşamalarında değil, hammadde girişinden, üretimin tamamlanmasına, ambalajlanmasına, depolanmasına hatta tüketicinin masasına gelmesine kadar, ürünlerin yaşam döngüsü boyunca doğaya zarar vermeyen yöntemlere uygun faaliyet gösterildiği kanıtlanmış olmaktadır.

En büyük çevresel kazanım, doğanın korunmasıdır. Gelecek nesillere daha temiz ve yaşanabilir bir dünya bırkmak için bugünden yapılması gereken çok iş var. En başta doğal kaynakların aşırı tüketiminin önüne geçilmesi ve sürdürülebilir olmasının sağlaması gerekmektedir.

 

Çevre kazanımları konusunda farklı bilgilere gereksinim duyulabilir. Bu konuda ve Ekomark© Etiketi hakkında daha geniş bilgiler almak için hemen kuruluşumuza müracaat edebilirsiniz.

Telif hakları ECOmark© bir "EUROLAB Laboratuvar A.Ş." özel markasıdır.

Web sayfamızda kullanılan logolar hak sahiplerine aittir, projede destek alınan kurumlar ECOmark ile bağlantılı değildir.